تاثیر تاریخچه دامنه و سئو سایت
به وبلاگ من خوش آمدید

آمار مطالب

:: کل مطالب : 7
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 64
:: بازدید هفته : 79
:: بازدید ماه : 366
:: بازدید سال : 1740
:: بازدید کلی : 6166

تاثیر تاریخچه دامنه و سئو سایت
دو شنبه 9 مرداد 1402 ساعت 16:32 | بازدید : 748 | نوشته ‌شده به دست اشک |


دامنه شما احتمالاً سابقه مالکان قبلی خود را دارد. اما آیا واقعاً می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد یا خیر؟ فقط در صورتی می توانید برای اولین بار دامنه ای به نام خود دریافت کنید که خیلی خوش شانس باشید و قبلاً کسی به این دامنه فکر نکرده باشد.

اما به طور کلی، بسیاری از دامنه‌هایی که ثبت می‌کنید دارای سابقه لینک دادن به آن‌ها هستند و آیا دلایلی وجود دارد که مالک جدید آن دامنه باید نگران مالکان قبلی باشد؟ و در اینجا باید بگوییم بله!

تاریخچه دامنه موضوع مهمی است، حتی پس از تغییر مالکیت و تبدیل شدن به یک سایت جدید، اهمیت خاص خود را دارد و حقیقت این است که تاریخچه دامنه بیش از آن چیزی است که صاحبان وب مختلف در مورد آن فکر می کنند و متاسفانه ، برخی از آنها آن را نمی دانند تا زمانی که اگر شما برای آنها مشکل ندارید، آنها نمی روند آن را یاد بگیرند.

در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه دامنه برای شما آماده کردم و پس از آن نظر گوگل را نیز در این مورد آوردم و در ابتدای این مقاله می خواهیم به ادعای این موضوع بپردازیم.

آیا سابقه دامنه عامل رتبه بندی محسوب می شود؟!
دامنه ها می توانند در حین استفاده از آن ها، کاربردهای مختلفی را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان مثال، نام دامنه ای که یک وب سایت در حال حاضر از آن استفاده می کند ممکن است قبلاً توسط هر نوع وب سایتی استفاده شده باشد که حتی ممکن است توسط Google تأیید نشده باشد. و حتی اگر وب سایت دیگری اکنون صاحب آن دامنه است، تاریخچه دامنه همچنان می تواند یک عامل رتبه بندی در گوگل در نظر گرفته شود.

و این بدان معنی است که ممکن است یک سایت به دلیل سابقه دامنه نامناسب قبل از اینکه حتی شانسی برای کسب رتبه خوب داشته باشد توسط گوگل متوقف شود. اما آیا این واقعاً می تواند دلیلی برای نگرانی واقعی شما باشد یا فقط یک مشکل تئوری است؟ و باید بدانید که این دقیقا همان چیزی است که شواهد به شما می گویند و من شواهد موجود را در زیر برای شما آورده ام.

شواهد: سابقه دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل
گوگل بارها و بارها به این موضوع و تاثیرات آن در رتبه بندی پرداخته و به آن توجه زیادی کرده است و همچنین بهتر است بدانید که گوگل مدام به این موضوع اشاره می کند که نحوه استفاده از یک دامنه خاص در گذشته را می توان عامل گوگل دانست. رفتار با آن این رفتار گوگل می تواند از متوسط ​​تا شدید متفاوت باشد.

و همچنین این مشکل وجود دارد که جدی ترین مشکلی که ممکن است برای یک دامنه ایجاد شود این است که دامنه ای با سابقه اقدامات دستی حل نشده وجود دارد و همانطور که می دانیم اقدامات دستی گوگل حتی پس از مالک قبلی خود به خود ناپدید نمی شوند. می خواهد همان دامنه را بفروشد و اگر به جریمه های قبلی آن دامنه رسیدگی نشود، ممکن است صاحب بعدی آن دامنه متوجه شود که سایتش از لیست حذف شده و گوگل آن را از رتبه خارج کرده است.

منبع مطلب

این موضوع در ویدئویی با مت کاتز، که کارمند سابق گوگل بود، بحث شده است. در این ویدیو او به شما توصیه می کند قبل از اینکه بخواهید دامنه خاصی را برای وب سایت خود خریداری کنید، بهتر است در مورد آن دامنه تحقیق کنید و یک دامنه قابل اعتماد خریداری کنید و همچنین بهتر است بدانید که می توانید یک گزارش عملکرد دستی دریافت کنید. در کنسول جستجو و گوگل (امنیتی و اقدامات دستی) را بررسی کنید.

و با این کارتون می توانید ببینید که آیا مراحل دستی برای دامنه ای که می خواهید بخرید انجام شده است یا خیر و سپس می توانید آن دامنه را خریداری کنید و در موارد دیگر ممکن است آن دامنه بابت آن جریمه شود. وجود دارد اما همچنان سابقه نامناسبی در گوگل دارد که قطعا ارزش توجه دارد و بهتر است بدانید در این مواقع ممکن است وبسایت شما در نتایج جستجو تحت تاثیر این دامنه ها قرار بگیرد.

اما جان مولر از گوگل می گوید این مشکلی است که به مرور زمان حل خواهد شد. و به گفته مولر، منطقه ای با سابقه کوتاه فعالیت نامناسب جای نگرانی زیادی ندارد.

اما بهتر است در نظر داشته باشید که اگر این سابقه نامناسب 10 سال یا بیشتر باشد، ممکن است کار سخت تری برای بهبود آن داشته باشید. اما به طور کلی می توانید تاریخچه هر دامنه ای را در Archive.org جستجو کنید و نتایج جالبی در مورد آن دامنه بگیرید. بهتر است بدانید که تا حدود زیادی موضوع تاریخ دامنه به عنوان فاکتور رتبه بندی در گوگل تایید شده است.

و دقیقاً به همین دلیل است که گوگل دائماً به شما توصیه می کند قبل از اینکه بخواهید یک دامنه دریافت کنید، بررسی های لازم را انجام دهید. و یک تحقیق کامل در مورد نحوه استفاده از این دامنه قبلا انجام دهید.

اما در کل بهتر است بدانید همانطور که گفتم اگر سابقه نامناسب کمتر از 10 سال باشد می توانید با چند روش و با گذشت زمان تاریخ را بهبود ببخشید. و در نهایت به نتایج مناسب برسند. بنابراین سعی کنید قبل از خرید دامنه به این موارد توجه کنید و به محتوایی که برایتان آورده ام توجه کافی داشته باشید.

تاثیر نام دامنه بر سئو
بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر کلمه کلیدی آنها در دامنه باشد، بسیار خوب کار می کند! بیایید خیلی کوتاه صحبت کنیم. بدون تاثیر اگر داشته باشد (عمدتاً در یاهو و بینگ) بسیار کوچک است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست